אורתופד מנתח, מבצע החלפת ירך בגישה קדמית בצורה שמבטיחה החלמה מהירה ומלאה.

אנדופרוסטטיקה (החלפה) של מפרקים היא אחת הפעולות הנרחבות והמצליחות ביותר בתחום האורטופדיה המודרנית. המפרק הפגוע מוחלף לחלוטין או חלקי (hemiarthroplasty) במפרק מלאכותי. 

מפרק הירך הוא אחד המפרקים הגדולים והמרכיבים העיקריים במערכת השלד והשרירים האנושית. למעלה מ -90% מהאנשים שעברו החלפת מפרק ירך בישראל מדווחים על הקלה משמעותית בכאב, שיפור בתנועתיות המפרקים ושיפור איכות החיים תוך מספר שבועות לאחר ניתוח להחלפת מפרק הירך.

מומחים אורתופדים ישראלים משתמשים בשיטות המודרניות ביותר ובפיתוחים חדשניים להתערבות כירורגית שמטרתם להחליף את האזור הפגוע במבני רקמות המפרק באלמנטים מלאכותיים – אנדופרוסטזות.

בשנים האחרונות נעשה שימוש יותר ויותר ב- MIS (ניתוח זעיר פולשני) על ידי מנתחים בישראל . פעולות אלו מורכבות יותר מבחינת הניתוח, אך מאפשרות למקם את תותבת הירך במצב אידיאלי מבלי לפגוע בעצמות או בשרירים סביבו.

החלפת ירך בגישה קדמית DAA-Direct

גישה כירורגית קדמית למפרק הירך ( גישה קדמית DAA-Direct ) היא שיטה חדשנית ופחות טראומטית לגוף. החתך הוא 10-12 ס"מ בלבד. בגישה המסורתית החתכים הם 25-30 ס"מ. ל- MIS מספר יתרונות: זמן החלמה קצר, הפחתה בסבירות לסיבוכים וזמן שיקום, אין צורך להאריך רגל לייצוב המפרק.

ניתוח החלפת מפרק ירך בטכנולוגיות מודרניות

טכנולוגיות מודרניות כמו Signature Knee מאפשרות למנתחים, המבוססים על תמונות תלת ממדיות של הברך המתקבלות ב- MRI, לעצב מפרק ברך מלאכותי פרטני – העתק מדויק של מפרק המטופל עצמו התואם לחלוטין את האנטומיה שלו . הימנעות משימוש בתותבות אופייניות וסטנדרטיות משפרת את התפקוד, מגדילה את טווח התנועה של המפרק ומקלה מאוד על תהליך ההחלמה לאחר ניתוח להחלפת מפרקים. הסיכון לסיבוכים לאחר הניתוח, דלקת, דימום יורד.

ניתוח החלפת מפרק ירך בטכנולוגיות מודרניות נפוץ מאוד בישראל

לעיתים במהלך הניתוח משתמשים בפלואורוסקופיה, כלומר בבדיקת העצם המנותחת והבריאה. השוואה זו מאפשרת לקבוע את מיקום העצם הטוב ביותר עבור מיקום שתל יעיל ויציב. אורך החתך בדרך כלל קצר יותר מאשר בגישה המסורתית.

צילום:freepik