מדעי הקול הוא חקר פיתוח הקול והשימוש במדעי הקול לקידום התפתחות הבנה טובה יותר של הקול האנושי והתפתחותו. מאז המאה ה -21 הוא הפך לכלי שעוזר לנו להבין כיצד הקול עובד ועוזר לנו להתפתח מהר יותר כמורים קוליים.

גישה ישירה זו מתמקדת בתמרון המנגנונים המייצרים את הקול

כדי לשנות את אופן ההצבעה שלו ולבסס הפקה קולית בריאה. תוכניות לטיפול בדיבור פיזיולוגי מבקשות לאזן בין צרכיהם של אנשים, במקום לעבוד ישירות על תסמיני קול מבודדים. ההתמקדות היא בטיפול סימפטומטי במיתרי הקול, שמשמעותו שימוש בשילוב של פיזיותרפיה, טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT) וטיפול בפיתוח קול כדי לתת לזמר כיוון.

זה יכול ללמד משפחות וילדים כיצד ליצור קול וכיצד לפגוע בתיבת הקול

ילדים ששרים במקהלות יודעים כיצד קולם משמש את הוריהם, דבר הגורם לטראומה קולית. הם נלמדים על תרגילי קול, אותם עליהם לבצע באופן קבוע, כמו גם על תפקידם במקהלה ותפקיד יצירת הקול.

אם אתה רוצה לשפר את הקול שלך

לבטל מבטאים ולשפר את האיכות הכוללת של הקול המדבר שלך, עבודה עם מאמן קולי יכולה לעזור לך, באופן אישי או באינטרנט. אימון קול יומי מחזק את מיתרי הקול, משפר את טווח הקול, מפתח טון טוב יותר, מחזק ומפתח שרירי קול ומיתרי קול. אם אינך יכול לדבר או לשיר לאחר יום של שירה או נוטה לאבד את קולך, עליך לחפש מורה מקצועי לשירה שיעזור לאבחן את הבעיה ולהגדיר תוכנית להבאת קולך בדרך הנכונה. ישנן למעשה דרכים למאמץ את קולך תוך שמירה על בהירות, ולכן יש דרך להעמיק את קולך מעט.

טכניקה מקלה זו משתמשת בפונקציה הטבעית של פיהוק ואנחה כדי להתגבר על ההשפעות השליליות של לחץ על מיתרי הקול כגון עייפות, כאב, עייפות ותשישות.

כתוצאה מהתבגרות

מיתרי הקול נעשים עבים ועבים יותר, ותהליך זה מוביל להתפתחות של פפילומות. פפילומות יכולות להופיע בכל מקום בדרכי הדרך, אך בדרך כלל הן גדלות בתוך הגרון וסביבו. אין דרך להפוך את השינויים הקוליים הללו, שכן העמקת הקול בגיל ההתבגרות היא תהליך טבעי ונורמלי.

ככל שאתה גדל

ישנן אבני דרך פיזיות שונות שיכולות להשפיע על קולך ועל כן על קול השירה שלך. אנשים שונים מתבגרים במהירות שונה, וזה ממלא תפקיד באופן בו הקול נוצר בסופו של דבר, מה שאומר שהוא שייך לך בלבד ושיהיו לך כמה וריאציות שלו לאורך כל חייך. ככל שאנשים מתבגרים, הקול והגוף שלהם משתנים.

אם משהו משפיע על חלקי הגוף האחרים שעוזרים לייצר את הקול שלך

זה גם משתנה. מיתרי הקול צומחים בנפרד משאר חלקי הגוף, והקול חייב לעבור שינויים בכדי להתאים את מיתרי הקול המשתנים איתו, כמו שינוי בטון, בטון הקול או בצלילי מיתרי קול בקול אחר. במילים אחרות, אם משהו משתנה בריאות או משהו שמשפיע על קצב הלב או לחץ הדם או על כל חלק אחר בגופנו שעוזר לייצר את הקול שלנו, הקול שלנו ישתנה.

אין דרך להפוך את השינויים הקוליים הללו, מכיוון שהעמקת הקול בגיל ההתבגרות היא תהליך טבעי ונורמלי וחלק מתהליך ההתפתחות הטבעי.

בסוף גיל ההתבגרות, מפסיקים לגדול פיזית, אבל המנגנון הקול והמנגינה הקולית יכולים להתפתח לבגרות מוקדמת. יתכן שתפסיק לצמוח פיזית עד סוף גיל ההתבגרות, אך המנגנון הקול שלך יכול להתפתח לבגרות מוקדמת ולהיפך.

הבגרות הקולית הגבוהה ביותר משתנה מאדם לאדם

אך הרבה היווצרות קול והתקדמות קורה בשנות ה -20 וזה יכול לשנות את איכות הצליל של הקול שלך. ניתן לשנות את הקול שלך בדרכים רבות במהלך חייך, והרבה מזה קורה בשנות ה -20 לחייך. זה יכול לקרות בשנים הראשונות לחיים כמו גם בהמשך חייהם, ויכול לשנות את הצלילים והתכונות של הקול, על פי איגוד הווקאל האמריקני.

באופן כללי

ניתן לחלק את המנגנון להפקת הקול האנושי לשלוש קטגוריות עיקריות: כיצד לדבר, כיצד לפתח את קולך וכיצד הוא משתנה לאורך זמן. למרות שכל קול עשוי להיות דומה בסוגו ובטווחו, לכל קול צליל משלו בשל מבנים גופניים רבים, כולל מיתרי הקול, חלל האף, מערכת הקול, תיבת הקול, הפה, הלוע, הריאות, האוזניים, הלשון, האף, עיניים, שיניים וכו '.

ראוי לציין כי הקול שלך יכול לתקשר לא רק דרך השפה

אלא גם דרך השפה, מה שמרמז שיש תיבת קול מפותחת וקול מוכן למצות את מלוא הפוטנציאל שלה. הבגרות המוקדמת היא ציון הדרך לקולו של זמר, שכן הקול – התיבה מתפתחת במלואה והקול – יכול למצות את מלוא הפוטנציאל, וקול זה הוא המאסטר לתקשורת מילולית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *