קרדיט תמונה FREEPIK

המציאות במאה ה-21 מתאפיינת בדינמיות רבה. בחיים הפרטיים של כל אחד ואחת כמעט מתרחשים שינויים רבים, וכך גם בתחום העסקי. גם באזור הצפון, השלו יותר מטבעו, המגמה הזו באה לידי ביטוי, ולכן ישנו ביקוש נרחב למדי לשירותי הובלות בחיפה, בנהריה, בעכו, בגליל העליון, בעפולה והעמקים וגם בטבריה, רמת הגולן ואזור קריית שמונה.

כשמחפשים חברת הובלה בצפון חשוב להתנהל באופן מושכל. בפרט חשוב להימנע ממספר טעויות נפוצות שעלולות לעלות לכם ביוקר.

לבקש המלצות ברשתות חברתיות

טעות נפוצה אחת כשמחפשים הובלה בצפון היא לבקש המלצות בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת. נכון, הרשתות החברתיות הן מקור מידע מוצלח במקרים רבים, אבל כידוע יש בהן גם לא מעט פייק ניוז. לא תמיד קל להבחין בין מידע אמין לבין אינפורמציה אינטרסנטית, ובהקשר של הובלות המלצות עלולות להיות לא מועילות ואפילו מזיקות.

בהתאם מומלץ להסתמך על המלצה שכזו רק אם אתם מכירים היטב את האדם הממליץ, סומכים על שיקול הדעת שלו באופן מוחלט ובנוסף מוודאים שההמלצה שלו היא ממקור ראשון, כלומר הוא עצמו נעזר בשירותיה של חברת ההובלה שעליה המליץ לכם.

לוותר על הסכם מסודר ומפורט

עוד טעות שאפשר לזהות לקראת הובלת דירה בצפון היא לסמוך על "יהיה בסדר" ולוותר על הסכם מסודר ומפורט עם החברה שתעביר את תכולת הבית שלכם (או כל תכולה אחרת). אמנם לא חובה לדרוש הסכם בכתב עם חתימה של עורך דין, אבל כן חשוב לבקש פירוט של ההסכמות במייל או בוווטסאפ. כמו כן יש לוודא שהסיכום שנשלח אליכם תואם את ההבטחות שניתנו לכם – לגבי תאריך ההובלה (כולל שעה!), התכולה שתועבר (עם פירוט של רהיטים, מכשירי חשמל, מספר קרטונים וכל מרכיב משמעותי נוסף) וכמובן המחיר.

להתפשר על ביטוח תכולה

חברות הובלה רציניות כמו למשל הובלות מיכאל ובוריס מבטחות את התכולה המועברת במשאיות שלהן. הסיבה לכך פשוטה: גם כשהמובילים מקפידים להתנהל במלוא האחריות ובשיא הזהירות, תרבות הנהיגה בישראל עלולה לגרום לתאונה שלא באשמת הנהג של המשאית. במצב כזה, גם כשמדובר על תאונה קלה וללא נפגעים, עלול להיגרם נזק לרכוש – כלומר התכולה המועברת – ולכן חשוב שיהיה ביטוח מתאים.

בנוסף, פוליסה (בתוקף, כמובן) שמבטחת את התכולה היא אינדיקציה מצוינת לרצינות של חברת ההובלות ולכך שלא מדובר על עוד חאפרים.

לחתום עם חברת ההובלה הראשונה שאליה פונים

המלצה חשובה נוספת לקראת כל הובלה בצפון היא לבקש 3-4 הצעות מחיר ולא לסגור מיד עם החברה הראשונה שנוצר איתה קשר. גם אם ההצעה הראשונה נראית לכם אטרקטיבית מאוד, עדיין כדאי לקבל עוד הצעות – מקסימום תופתעו לטובה מהצעה אפילו עוד יותר זולה. במקביל חשוב להעריך גם את האיכות של חברת ההובלות, וכך להגיע ליחס המשתלם ביותר בין עלות לתועלת.