חולמים להפוך למדענים כמו אלברט איינשטיין? רוצים שילדכם ידעו קצת יותר על מהירות האור, כוח הכבידה, או תורת היחסות? כל הפרטים בהמשך הכתבה. 

"טכנודע חדרה" בחגיגות יום ההולדת ה142 לאלברט איינשטיין

 

המרכז המדעי, טכנודע חדרה, יחגוג השנה יום הולדת 142 לפיזיקאי היהודי-גרמני שנחשב לאחד מגדולי המדענים בכל הזמנים אשר נולד ב- 14 במרץ  1879

איינשטיין נחשב לגדול התאורטיקנים, שמו הפך למילה נרדפת לגאונות, מאז שזכה לפרסום עולמי ברבע הראשון של המאה ה-20 בזכות תורת היחסות אותה פיתח, אשר שינתה את כל מה שהיה ידוע עד אז על מהותם של הזמן,  המרחב,  המסה,  התנועה וכוח הכבידה וזכה גם בפרס נובל לפיזיקה בשנת 1921.

איינשטיין נולד לפני 142 שנה, למשפחה יהודית: האם פאולינה לבית קוך ואביו הרמן. בעל מפעל אלקטרוכימי קטן שכשל בעסקיו. שישה שבועות לאחר לידתו, עברה משפחתו להתגורר במינכן שבבוואריה בשל עסקיו של האב. את עולם המדע והחקר גילה  בגיל חמש כשחלה, וכדי לשמח את לבו התקין עבורו אביו מצפן פשוט. כבר אז, כך סיפר כעבור שנים, החל לחקור את צפונות חוקי הטבע.

במסגרת ציון יום הולדתו של אלברט איינשטיין יקדיש הטכנודע בחדרה, מרכז מדעי בו משתתפים מדי שנה אלפי ילדים, בני נוער ומבוגרים בפעילות חקר במדע וטכנולוגיה את יום א' ה-14 למרץ, לטובת חגיגת יום הולדתו בשידור לייב.

בתוכנית: ניסויים מדעיים שישודרו בלייב בפייסבוק של הטכנודע בין השעות 16:00-17:30, שיעסקו בתאוריות שאיינשטיין חקר, כגון:  באפקט הפוטואלקטרי, לייזרים, תעתועי ראייה, כוח הכבידה, מהירות האור, ליקויי חמה, ועוד… בנוסף יתקיים חידון קהוט נושא פרסים על חייו וגילוייו של אלברט איינשטיין ובסוף הפעילות יכובדו כל אורחי האירוע בעוגת יום הולדת שעוצבה במיוחד עבורו.

 

בהתאם לתו הסגול ניתן יהיה להגריל כרטיס כניסה לחגיגת היום ההולדת עבור כ-10 ילדים,  שיתחפשו לאיינשטיין וישלחו את תמונותיהם לעמוד הפייסבוק של הטכנודע.

הפעילות תשודר במלואה בלייב בפייסבוק.

לפרטים נוספים באתר לחץ כאן

או בפייסבוק

"טכנודע חדרה" בחגיגות יום ההולדת ה142 לאלברט איינשטיין 
"טכנודע חדרה" בחגיגות יום ההולדת ה142 לאלברט איינשטיין צילום: pixabay