טיפול רגשי (RCET) היא תיאוריה חדשה המסייעת למטפלים למצוא תיאוריה מקיפה ומעשית של פסיכותרפיה. השאלה כיצד למצוא מטפלים עולה סוף סוף מהצללים לאור.

הם יכולים לעזור לילדים לחקור את הרגשות שלהם

לשפר את ההערכה העצמית שלהם, להפחית מתח ולהקל על חרדה ודיכאון, ולהתמודד עם דיכאון וחרדה. במובן הרחב יותר של המונח, ניתן להשתמש בו כדי לעסות את האני הפנימי באופן שיכול להעניק לאדם הבנה מעמיקה יותר. זה רעיון טוב לדבר עם המטפל שלך על מה שאתה מקווה לקבל מהטיפול. מטפל טוב יעזור לך להתמודד עם הדאגות שלך ולנהל ולעבד אותן כאשר הטיפול מסתיים. תוכלו לפנות לייעוץ והמטפל יכול לעזור לכם ברגעים קשים.

כדי לעזור לך להפיק את המיטב מהטיפול הפסיכולוגי שלך, תהיה פתוח וכנה, עקוב אחר המוסכם – במהלך הטיפול, פנה לטובה בחיוב ופעל לפי תוכנית הטיפול המוסכמת. למד כיצד לבחור את המטפל הנכון ולהפיק את המיטב מפגישות הטיפול והייעוץ שלך. שוחח עם מומחה ונסה לדון כיצד הטיפול יכול לסייע בטיפול וניהול קהות הרגש שלך. העריך את התקדמות הטיפול שלך, אך אל תשכח כשרובך לא, במיוחד כשאתה צריך לדבר עם אנשי מקצוע.

דרך נוספת להגיע לטיפול משתלם היא לנסות לדבר עם מטפל בבית חולים פסיכיאטרי. אם אתה חושב שצורת טיפול אחרת תשפר את מערכת היחסים שלך, חפש מטפל מאומן EFT בקרבתך.

טיפול בשיחות יכול לעזור לך להבין כיצד להתמודד עם מחשבות ורגשות שליליים ולבצע שינויים חיוביים

כשתעבור את תהליך הטיפול, המטפל שלך עשוי לבקש ממך לבצע פעילויות, קריאות ותרגילים על סמך מה שאתה לומד במהלך מפגשי טיפול רגילים ולעודד אותך ליישם את מה שלמדת בחיי היומיום שלך.

למרות שטיפול ממוקד ברגש מתחיל כטיפול זוגי, ניתן ליישם את עקרונות ה- EFT גם על צורות אחרות של טיפול. טיפול התנהגותי דיאלקטי הוכיח עצמו גם ככלי מצוין ללימוד המיומנויות לוויסות רגשות קשים או מצערים.

EFT שימש גם לטיפול בהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD)

חרדה, דיכאון, הפרעות חרדה ותיקון הפרעות ריכוז. טיפול ממוקד רגש פותח לפני שהוקמה רשמית פסיכולוגיה חיובית, אך EFT משתלב היטב בסביבתם וידוע בעיקר כהתערבות זוגית שנבדקה והוכחה במגוון תחומים קליניים, כגון מרפאות לבריאות הנפש. חלק גדול מזה משותף לייעוץ ממוקד אדם ולצורות אחרות של טיפול התנהגותי קוגניטיבי. זה לא שונה מטיפול קוגניטיבי, שבו חשיבה וקוגניציה הם המוקד העיקרי, או טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT).

אם התעללות רגשית מתרחשת במערכת יחסים רומנטית, המטפל עשוי לדרוש לראות את הפרטים יחד לפגישה טיפולית זוגית אחת או יותר. טיפול רגשי יכול להתנהל באותו אופן כמו צורות אחרות של טיפול נפשי, כגון טיפול התנהגותי קוגניטיבי.

טיפול ממוקד רגשי (EFT)

הוא גישה הומניסטית ידועה לפסיכותרפיה שגובשה בשנות השמונים והתפתחה בשיתוף עם מדע ההתקשרות למבוגרים. שיחות רגשיות, מטפלים מתמקדים בשיחות רגשיות של זוגות מכיוון שלדבריו של ד"ר ג'ונסון, חוויות רגשיות של זוג הן הכלי העיקרי לשינויים בזוגיות. אחרי הכל, שיחות רגשיות הן סוג של טיפול ממוקד ב- F שפותח על ידי ד"ר סו ג'ונסון בשנת 1980 ומאז הפך לאחד הצורות הפופולריות ביותר של טיפול נפשי בקרב זוגות בקנדה ובעולם. טיפול במיקוד רגשי, או בקיצור E FT, הוא טיפול קצר מועד שנועד לשפר התקשרות וקשר במערכות יחסים בין מבוגרים.

כאמור לעיל

כל כך הרבה מ- EFT קשור באופן בו המטפל מתייחס ללקוח ואיך שהוא מרגיש בנוח בחוויית הטיפול. טיפול רגשי ממוקד F יכול להיות כלי רב עוצמה לבני זוג לבניית קשרים חזקים יותר וקשרים טובים יותר. למטפלים ב- E FT יש סגנון מבוסס ואמפתי בכוונה, וזה בדיוק אפשרי לשני בני הזוג להרגיש מקובלים, בטוחים ורגשיים.

תוכל להפיק את המרב מהטיפול על ידי שיחה גלויה וכנה עם המטפל שלך על הרגשות שלך

במקרה של כעס נאמר שכעס יכול להזיק יותר מתועלת אם הוא לא מתבטא בצורה כזו שהלקוח סומך עליו לחלוטין ומבין את החשיבות של תקשורת רגשות לטובת הקשר והעבודה הטיפולית. שיחה עם מטפל או יועץ יכולה לעזור לך כשאתה צריך את זה ואתה יכול, אבל רק אם אתה מוכן לעשות זאת.

ישנן צורות שונות של טיפול

כולל טיפולים נחקרים היטב, אך חשוב לדעת כי ישנם טיפולים אלטרנטיביים שיכולים להועיל למי שעבר התעללות רגשית. אלה כוללים טיפולים אלטרנטיביים כגון פסיכותרפיה, טיפול התנהגותי קוגניטיבי וטיפול קוגניטיבי התנהגותי. קהות רגשית יכולה להיות מטופלת גם על ידי שינויים באורח החיים שתוכלו לעשות בעצמכם, במקום להיעזר באדם חולה נפש.